Feestelijke opening Informatiepunt Digitale Overheid Rucphen

Gepubliceerd op: 15 november 2022 13:56

Op maandag 14 november kwamen de Bibliotheek West-Brabant, medewerkers van verschillende welzijnsorganisaties en wethouder René Lazeroms van de gemeente Rucphen samen om het nieuwe Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek van Rucphen officieel te openen. De aanwezigen kregen, onder het genot van koffie, thee en wat lekkers, alles te horen over wat het IDO voor de inwoners van Rucphen kan betekenen en hoe mensen bij de bibliotheek kunnen werken aan hun digitale vaardigheden.

Het Digi-Taalhuis

In september 2022 opende het Digi-Taalhuis haar deuren in de bibliotheek van Rucphen. Het Digi-Taalhuis is een plek waar iedereen terecht kan voor meer informatie over het oefenen met zijn of haar digitale, taal- en rekenvaardigheden. Wethouder Lazeroms noemde het Informatiepunt Digitale Overheid een goede vervolgstap op het Digi-Taalhuis waar veel mensen mee geholpen kunnen worden. Wethouder Lazeroms zegt: “We worden steeds meer afhankelijk van digitale systemen. Met het Informatiepunt Digitale Overheid kunnen we nieuwe, bestaande en oudere generaties mee laten doen in de digitale wereld.”

Meer informatie over oefenen met digitale vaardigheden

Vragen over de digitale overheid? Kom naar de bibliotheek!

Het Informatiepunt Digitale Overheid is bereikbaar tijdens de openingsuren van de bibliotheek. De medewerkers van de bibliotheek denken met je mee en geven je informatie zodat je verder kunt. Ook kunnen zij een afspraak voor jou maken met een organisatie die jou verder kan helpen.

Het Informatiepunt Digitale Overheid is gratis, zonder afspraak en voor iedereen. Ook als je geen lid bent.

Wil je je vraag liever telefonisch stellen? Dat kan! Bel op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 – 21:00 uur naar 0165 – 55 20 80.

Openingstijden bibliotheek van Rucphen

Maandag:     11:00 – 17:00 uur (van 11:00 – 17:00 uur is er een medewerker aanwezig)
Dinsdag:       11:00 – 17:00 uur (van 11:00 – 17:00 uur is er een medewerker aanwezig)
Woensdag:   11:00 – 20:00 uur (van 11:00 – 17:00 uur is er een medewerker aanwezig)