Veelgestelde vragen

Jeugdabonnement

Veelgestelde vragen | Jeugdabonnement

Met een Jeugdabonnement mag je onbeperkt boeken lenen in de bibliotheek bij jou in de buurt. Daarnaast kun je in de online Bibliotheek-app ook jeugdluisterboeken, jeugd e-books en jeugdtijdschriften lenen. Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over het Jeugdabonnement.

Hoeveel e-books en luisterboeken mag ik lenen in de online Bibliotheek-app?

Met een Jeugdabonnement kun je elke drie weken in de online Bibliotheek-app lenen:

• maximaal 10 jeugd e-books en
  • maximaal 10 luisterboeken

Welke digitale boeken mag ik lenen met een Jeugdabonnement?

• Alle jeugdtitels
  • Alle e-books en luisterboeken van 'Lezen voor de lijst'
  • Oorspronkelijk Nederlandstalige romans (fictie) en poëzie van de volgende uitgeverijen: Atlas Contact, Augustus, Das Mag, De Bezige Bij, Uitgeverij Cossee, Uitgeverij De Kring, Uitgeverij Pluim, Uitgeverij Van Oorschot, Koninklijke Bibliotheek, Singel Uitgeverijen (Arbeiderspers, Querido, Nijgh & Van Ditmar), Overamstel Uitgevers (Carrera,Hollands Diep, Moon, House of Books, Horizon, Lebowski)

Welke jeugdtijdschriften kan ik lenen in de online Bibliotheek-app?

Deze jeugdtijdschriften kun je lenen in de online Bibliotheek-app:

• Bobo
  • Okki
  • National Geographic Junior
  • Tina
  • Wild van Freek
  • ZoZitDat

Hoeveel tijdschriften mag ik lenen in de online Bibliotheek-app?

Met een Jeugdabonnement kun je elke week 1 jeugdtijdschrift lenen in de online Bibliotheek-app.

Is de online Bibliotheek-app gratis?

Ja, de online Bibliotheek-app kun je gratis downloaden.
Lees meer over de app.

Als je lid geworden bent van de bibliotheek kun je super makkelijk boeken en tijdschriften lezen op je telefoon of tablet. En je kunt natuurlijk ook boeken luisteren!

Wat vind ik allemaal in de online Jeugdbibliotheek?

In de online Jeugdbibliotheek is voor alle leeftijden van alles te vinden. Van voorleesfilmpjes tot luisterboeken, van naslagwerken voor het maken van je spreekbeurt tot boeken die je kunt lezen voor je lijst.
Voor kinderen tot 18 jaar is het aanbod in de online Jeugdbibliotheek toegankelijk met het inlogaccount dat hoort bij het gratis lidmaatschap van de biliotheek.