Klantenservice

Heb je een vraag? Bekijk hier de onderwerpen. Staat je antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op!

Lenen

• Klachten

Laat het ons weten

Meest gestelde vragen

Waar vind ik de openingstijden van de Bibliotheek?

Je vindt de openingstijden van de bibliotheek hier.

Hoe verleng ik mijn boeken?

Je kunt je boeken online verlengen in 'Mijn bibliotheek'. Klik hiervoor op Inloggen, je vindt de knop bovenin dit scherm. Of verleng je boeken in de bibliotheek bij de uitleenmachine of aan de balie bij een van onze medewerkers.

Boeken die gereserveerd zijn, kunnen niet verlengd worden.

Hoe reserveer ik materiaal?

Het reserveren van materialen van Bibliotheek West-Brabant is gratis. Reserveren kan via de catalogus op onze website of door het zoeken in de collectie.

Reserveren via de catalogus op onze website

Via de zoekbalk op de homepagina geef je een zoekterm in. Klik vervolgens in de resultatenlijst op de gewenste titel en ga door naar ‘Reserveren’.

Log in met je pasnummer en wachtwoord. Kies de vestiging waar je het materiaal wilt ophalen. Je ziet direct hoeveel wachtenden er voor je zijn. Natuurlijk kan je ook reserveren aan de balie in de bibliotheek.

Reserveren via de collectie op onze website

Zoek een titel naar jouw wens. Als je daar op klikt, kun je kiezen voor 'Klik hier om de titel aan te vragen'. Geef vervolgens aan dat je deze wilt lenen. Kies je afhaalvestiging en klik op 'Reserveer'.

Wat is het maximum te lenen materialen?

Er zit geen maximum aan het aantal te lenen materialen. Alleen een Voordelig Ontdekken abonnement heeft maximaal 20 uitleningen per jaar.

Hoe lang kan ik het lenen en tegen welk tarief?

Je leent per 3 of 4 weken, afhankelijk van jouw abonnementsvorm. Voor DVD's geldt een uitleentermijn van 1 of 2 weken. Jouw abonnementsvorm geeft aan welk tarief het is.

Waar kan ik mijn boeken inleveren?

Boeken lever je in bij de bibliotheek, of haal- en brengpunt van jouw keuze. Dit kan door in te leveren bij de machine, via een brievenbus van onze bibliotheek of door op een plank binnen het haal- en brengpunt terug te zetten.

Hoe leen ik e-books en luisterboeken?

E-books en luisterboeken zijn heel makkelijk te lenen via de online bibliotheek. Maak gebruik van de app online bibliotheek of leen online. Lees hier de informatie over het lenen van e-books en luisterboeken.

Geen antwoord op je vraag gevonden?