Vacatures vrijwilligers

Gastheer/gastvrouw

Wil jij onze bezoekers een welkom gevoel geven? Houd jij van aanpakken en sta je mensen graag te woord? Dan past de functie Gastheer/gastvrouw bij jou.

Taalvrijwilliger

Vind jij taal leuk? En help je graag mensen met basisvaardigheden, zoals lezen, schrijven en spreken? Dan is de functie Taalvrijwilliger misschien iets voor jou.

Vrijwilliger digitale vaardigheden

Ben jij handig met computers en internet en wil je anderen hiermee op weg helpen? Word dan Vrijwilliger digitale vaardigheden.

Vrijwilliger MediaLab

In het MediaLab experimenteren we volop met nieuwe media. Wil jij bezoekers begeleiden tijdens deze digitale ontdekkingstocht? Meld je dan aan als vrijwilliger bij het MediaLab.

Vrijwilliger CoderDojo

Vind jij het leuk om kinderen te helpen met het ontwikkelen van technologische vaardigheden en het ontdekken van nieuwe media? Word dan vrijwilliger bij onze CoderDojo's.

Overige vrijwilligersfuncties

Vrijwilligers ondersteunen de bibliotheek ook op andere vlakken. Bijvoorbeeld om boeken thuis te bezorgen. Of om voor te lezen aan ouderen of peuters.

Basistraining voor Taalvrijwilligers

Als je al taalvrijwilligerswerk doet óf daar zicht op hebt, kun je deelnemen aan de Basistraining voor Taalvrijwlligers. Deze training is kosteloos.

Niet de juiste vacature gevonden?

Wil je wél graag als vrijwilliger bij de Bibliotheek West-Brabant aan de slag, maar staat er geen vacature open die bij jou past? Neem dan contact op met de coördinator Vrijwilligers.