Hulp in de Bibliotheek

Heb je een vraag over de Bibliotheek? Vind hier je antwoord.

Naar de Bibliotheek

Wat zijn de openingstijden van de bibliotheek?

De openingstijden van onze bibliotheek vind je hier.

Wat is het adres van mijn vestiging?

Zoek jouw vestiging en het adres hier.

Is de Bibliotheek bereikbaar via het Openbaar Vervoer?

Bekijk makkelijk via Google Maps hoe je bij onze bibliotheken komt.

Kan ik in de Bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?

Onze bibliotheken zijn de huiskamer van de gemeente. Iedereen is van harte welkom, met of zonder lidmaatschap.

Is de Bibliotheek toegankelijk voor rolstoelen?

Wij geven per vestiging aan of deze toegankelijk is voor rolstoelen. Zoek jouw vestiging en alle informatie hier.

WiFi

Kan ik gratis internetten in de Bibliotheek?

In de hoofdvestigingen per gemeente hebben wij openbare WiFi. Vraag het personeel naar de code.

Daarnaast is het mogelijk om gebruik te maken van onze computers. Weet je niet hoe het werkt? Vraag het personeel om hulp.

Deelnemen aan activiteiten

Wat is er te doen in de Bibliotheek?

Er is in de bibliotheek altijd iets leuks te doen. Bekijk onze agenda voor (online) activiteiten voor jong en oud.

Moet ik lid zijn om deel te kunnen nemen?

Je hoeft geen lid te zijn om deel te nemen aan onze activiteiten. Soms moet je je wel van tevoren opgeven. Ook staat in onze agenda per activiteit aangegeven of deze gratis of betaald is.

Hoe reserveer ik kaarten?

Wanneer opgeven voor een activiteit verplicht is, geven wij bij de activiteit aan of dit via een inschrijfformulier moet, of per e-mail. Kaarten worden dan gereserveerd, zodat je zeker bent van een plekje.

Kan ik mijn reservering annuleren?

Je kunt je reservering voor een lezing of activiteit annuleren door een mail te sturen naar info@bibliotheekwestbrabant.nl o.v.v. naam activiteit, datum activiteit en jouw eigen naam. Zet in het onderwerp van de e-mail dat het om een annulering gaat.

Gebruik maken van de computer

Wat kan ik doen op de computer in de bibliotheek?

Onze vestigingen hebben ruim opgezette computervoorzieningen. Tijdens openingstijden kunnen de computers gebruikt worden voor:

• Internet en e-mail;
  • Werken met Office.

De Office versie is een webversie, je kunt dus niet op de computer opslaan (wel op USB of in de cloud).

In de bibliotheek heb je exclusief toegang tot digitale kwaliteitsbestanden die geraadpleegd kunnen worden. Via deze bestanden kun je zoeken naar actuele informatie in binnenlandse en buitenlandse kranten en tijdschriften, literaire bestanden met recensies en uittreksels, consumenteninformatie en online luisteren naar muziek.

Hoe kan ik gebruik maken van de computer?

Wil je werken op de computer in de Bibliotheek? Dan kun je een computer uitzoeken waar niemand achter zit. Weet je niet precies hoe het werkt? Vraag onze medewerkers om hulp.

Wat kost het computergebruik?

Computergebruik is gratis voor leden en niet-leden.

Wat kost het printen en kopiëren?

In de bibliotheek kun je gratis printen en kopiëren. We rekenen erop dat je het aantal kopieën en printjes beperkt houdt.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op