Digitaal lezen en leren

Heb je een vraag over e-books, online cursussen, luisterboeken of digitale tijdschriften? Vind hier je antwoord.

TijdschriftenBieb-app

Hoe kan ik vanaf 6 maart 2023 tijdschriften lenen en lezen?

Je kunt de tijdschriften vanaf 6 maart lenen in de online Bibliotheek-app. Via website of e-reader zijn de tijdschriften niet te lenen en niet te lezen. Als je inlogt op de website vind je het geleende tijdschrift wel
terug op ‘Mijn boekenplank’, bij 'Eerder geleend' en bij 'Favorieten'. Als je daar op het geleende tijdschrift klikt, word je alsnog verwezen naar de online Bibliotheek-app om het tijdschrift te lezen.

Waarom verdwijnt de TijdschriftenBieb-app ?

De TijdschriftenBieb begon als pilot om na te gaan of bibliotheekleden het aanbod digitale tijdschriften waarderen. De pilot is een succes. Daarom maken we het aanbod vast onderdeel van de collectie van de online Bibliotheek. Je kunt je favoriete tijdschrift vanaf maandag 6 maart makkelijk lezen in de online Bibliotheek-app.

Meer vragen en antwoorden over de TijdschriftenBieb-app

Bekijk hier meer vragen en antwoorden over de TijdschriftenBieb-app.

E-books

Kan ik e-books lenen met mijn abonnement?

Als je lid bent van de Bibliotheek West-Brabant, mag je gratis e-books lenen. Hoeveel e-books je kunt lenen hangt af van jouw abonnement. Bekijk hier wat de voorwaarden per abonnement zijn: Abonnementen.

Hoe werkt het?

Via de online Bibliotheek heb je toegang tot duizenden e-books. Literaire romans of thrillers, kinderboeken, non-fictie of poëzie, bibliotheekleden kunnen kiezen uit veel verschillende genres.

• Leen tot 10 e-books tegelijk via de website van de online Bibliotheek.
  • Lees op je smartphone, e-reader, pc of laptop.
  • E-books blijven 3 weken op je boekenplank staan.

Wil je e-books lenen? Registreer je dan eerst bij de online Bibliotheek >

Of lees meer over het lenen van e-books via de Bibliotheek.

Waar vind ik online antwoord op mijn vraag?

Hulp nodig bij het lenen of lezen van e-books? Ga naar Hulp bij e-books op de website van de online Bibliotheek.

Kan ik ook langskomen met mijn vraag?

Ja, je kunt ook langskomen bij ons. Bezoek één van onze vestigingen voor antwoorden op vragen als:

• Hoe maak ik een webaccount aan om toegang te krijgen tot het aanbod?
  • Hoe download ik e-books?
  • Op welke apparaten kan ik e-books lezen?
  • Hoe werkt het lezen op de tablet of smartphone?
  • Hoe plaats ik gedownloade e-books op mijn e-reader?

Luisterboeken

Kan ik luisterboeken beluisteren met mijn abonnement?

Als je lid bent van de Bibliotheek West-Brabant, mag je gratis luisterboeken downloaden via de Online Bibliotheek. Hoeveel luisterboeken je kunt lezen is afhankelijk van jouw abonnement.

Hoe werkt het?

Gratis luisterboeken downloaden doe je bij de online Bibliotheek.

Luisterboeken download je in de Online Bibliotheek app. De app download je op je telefoon of tablet in de App Store of in de Google Play Store.

Je moet wel geregistreerd zijn in de Online Bibliotheek. Zo kunnen zij zien dat je lid bent van de Bibliotheek West-Brabant. Registreren doe je snel en makkelijk. Gedaan? Dan kun je meteen een luisterboek downloaden.

Waar vind ik het antwoord op mijn vraag?

Als je hulp nodig hebt bij het beluisteren van luisterboeken ga je naar de pagina Hulp bij de LuisterBieb van de online Bibliotheek.

Kan ik ook langskomen met mijn vraag?

Ja, je kunt ook langskomen bij ons. Bezoek één van onze vestigingen voor antwoorden op vragen als:

• Hoe maak ik een webaccount aan om toegang te krijgen tot het aanbod?
  • Hoe download ik luisterboeken?
  • Op welke apparaten kan ik luisterboeken beluisteren?
  • Hoe werkt het lenen en luisteren op de tablet of smartphone?

Digitale bronnen

Welke digitale bronnen kan ik raadplegen bij de Bibliotheek?

In de bibliotheek kun je verschillende digitale bronnen bekijken zoals de Uittrekselbank en Theorie.nl.
Bekijk hier alle digitale bronnen:

Voor bibliotheekleden zijn sommige databanken gratis vanuit huis te gebruiken.

Kan ik dat vanaf thuis?

Voor bibliotheekleden zijn Literom, Uittrekselbank en Jeugd Uittrekselbank gratis vanuit huis te gebruiken.
Je logt in met je pasnummer en je wachtwoord van de Bibliotheek West-Brabant.

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Neem contact met ons op