Taalheldenprijs nuttig besteed | Kookworkshops Taaloefengroepen

Gepubliceerd op: 5 februari 2024 15:52

De taalvrijwilligers van de Bibliotheek West-Brabant hebben recent de Taalheldenprijs gewonnen. Bij deze titel hoorde ook een geldbedrag dat besteed mocht worden aan een activiteit voor/met taalvrijwilligers. Op initiatief van een aantal vrijwilligers is deze prijs besteed aan de organisatie van een tweetal kookworkshops.

De workshops werden georganiseerd bij landwinkel Boer in Roosendaal. Waar normaliter de taalvrijwilligers het voortouw nemen in de lessen, waren dat nu de deelnemers. Zij hadden zelf recepten aangeleverd en gaven aan wat er gedaan moest worden om met de recepten de heerlijkste gerechten te bereiden. Boer zorgde voor zoveel mogelijk lokale ingrediënten, waarmee gezamenlijk een heerlijke multiculturele lunch bereid werd; van stamppot tot couscous en van Hongaarse bonensoep tot Baklava. Wederom werd bewezen dat samenkomen en eten verbindt.

Alle deelnemers en betrokkenen kijken vanuit hun eigen perspectief met enthousiasme terug op deze workshops:

• Landwinkel Boer | heeft een aantal nieuwe recepten uit diverse landen opgenomen in het assortiment;
  • Deelnemers Taaloefengroepen | leerden nieuwe direct toepasbare woorden, zoals schuimspaan,
    zeef, inkoken en ovenwant;
  • Taalvrijwilligers | leerden nu eens van de deelnemers in plaats van andersom.

Ook meedoen met een Taaloefengroep? Klik hier