SDW serviceteam in bieb in Bergen op Zoom

Gepubliceerd op: 8 december 2023 09:09

anthony

De bibliotheek in Bergen op Zoom kan iedere donderdag rekenen op de inzet van het nieuwe serviceteam van SDW. Medewerkers van dit serviceteam helpen onder andere bij de ontvangst van bezoekers, het inleveren van boeken en het netjes houden van de ruimtes. SDW ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking of ontwikkelingsachterstand in West-Brabant. Maak kennis met Anthony Dijkstra.

anthony

Voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt heeft SDW verschillende mogelijkheden samengebracht in het werkbedrijf SDWerkt.
Er wordt gekeken naar de talenten en mogelijkheden van een cliënt.
Zodat die nieuwe dingen kan leren, steeds zelfstandiger wordt in het
werk en meedoet in de maatschappij.

Anthony Dijkstra werkt in het SDW serviceteam. Iedere donderdag gaat hij met een lach op zijn gezicht naar zijn werk in de bibliotheek in Bergen op Zoom. En aan het eind van de dag gaat hij met diezelfde glimlach weer naar huis. De 25-jarige Anthony heeft een verstandelijke beperking en ondersteunt als lid van het SDW serviceteam de bibliotheekmedewerkers.

“Gewoon lopen of in een fabriek werken net zoals mensen zonder een beperking kan ik niet. Want dat tempo kan ik niet bijhouden”, Als ik hier werk merk ik helemaal niks van mijn beperking. De mensen laten mij ook gewoon in mijn waarde.”

Bekijk hier de reportage van Zuidwest TV

Lees meer over SDW