Feestelijke opening pop-up spreekuur Informatiepunt Digitale Overheid in Putte

Gepubliceerd op: 26 april 2023 08:43

Op 25 april opende Roos Herman, directeur-bestuurder van de Bibliotheek West-Brabant samen met Lars van der Beek, wethouder in gemeente Woensdrecht het pop-up spreekuur van het Informatiepunt Digitale Overheid in Ontmoetingscentrum De Bunt in Putte.

Roos Herman: "Het contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Mensen die dit lastig vinden en hulp willen, kunnen al terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid in veel bibliotheken. Maar soms ervaren mensen een drempel om met hun vragen naar de bibliotheek te komen. Of is de afstand naar de bibliotheek lastig te overbruggen. Om in deze situaties ook hulp te kunnen bieden heeft de Bibliotheek West-Brabant in Putte iedere maand een pop-up spreekuur Informatiepunt Digitale Overheid. Zo verlagen we drempels en maken we informatie voor nog meer mensen toegankelijk. We zijn dan ook trots dat we in West-Brabant dit pop-up spreekuur hebben kunnen lanceren. Met dank ook aan alle betrokken vrijwilligers van Ontmoetingscentrum De Bunt die iedere maand een ruimte aan ons ter beschikking stellen."

Het uitgangspunt van zowel de bibliotheek als ook de gemeente Woensdrecht is dat iedereen mee moet kunnen doen.

"Dat gaat niet vanzelf, daarvoor moeten we beseffen wat veranderingen van mensen vragen. De bibliotheek heeft een belangrijke taak om informatie toegankelijk te maken. Ik ben blij dat de Bibliotheek West-Brabant deze taak heeft opgepakt. Ik vind het super dat er naast een Informatiepunt in de bibliotheek in Hoogerheide nu ook in Putte een mogelijkheid is om hulp te krijgen.", aldus de wethouder.