Expositie WIJ....doorbreken de cirkel van geweld

Gepubliceerd op: 21 november 2023 11:44

De fototentoonstelling 'WIJ…doorbreken de cirkel van geweld' toont krachtige portretten van mensen die in staat waren om de cirkel van geweld te doorbreken. Ze staan op de foto met de mensen die hen gesteund hebben. Signalen herkennen en met die signalen iets doen, is nodig om de cirkel van geweld te kunnen doorbreken.

Wanneer | 30 november t/m 6 januari 2024
Waar | Bibliotheek in Bergen op Zoom, Kortemeestraat 17

Deze expositie is gratis te bezoeken tijdens de openingstijden van de bibliotheek in Bergen op Zoom.

Opening expositie

Wanneer | donderdag 30 november
Hoe laat | 14:30-16:30
Waar | Bibliotheek in Bergen op Zoom, Kortemeestraat 17

Aanmelden

Als je in de bibliotheek bij deze opening aanwezig wilt zijn, meld je dan hieronder uiterlijk op 29 november om 12:00 uur aan.
Het is ook mogelijk de opening via een livestream te volgen. Bij je aanmelding kun je aangeven of je naar de bibliotheek komt, óf dat je de livestream wilt volgen. Aanmelden is in beide gevallen noodzakelijk.

14:15 | Inloop
14:30 | Opening door Hannelore Quick-Schrauwen, Soroptimist International Club Bergen op Zoom
14:35 | In gesprek met drie geportretteerden:

• René Haring, eigenaar van Agressie en daarna en ervaringsdeskundige bij Cirkel is rond
  • Remco van Ierssel, ervaringsdeskundige bij GGZ WNB Urban Bozz Breda
  • Angelique Lautenslager, ervaringsdeskundige bij Cirkel is rond

15:45 | Officiële opening tentoonstelling
16:00 | Napraten met een hapje en een drankje
16:30 | Afsluiting

Aanmelden opening expositie

Achtergrond

Met het project 'WIJ...doorbreken de cirkel van geweld' wil Stichting Open Mind huiselijk geweld en kindermishandeling onder de aandacht brengen, terugdringen, de schade ervan beperken en de vicieuze cirkel van geweld en de overdracht ervan van generatie op generatie doorbreken. WIJ kunnen met elkaar een veilig netwerk vormen rondom de slachtoffers, (potentiële) daders en hun sociale omgeving. Klik hier voor meer informatie over de expositie en Stichting Open Mind.