Gratis kookworkshops tijdens de Week van Lezen en Schrijven

Gepubliceerd op: 23 augustus 2021 10:00

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven (6 tot en met 12 september) wordt er aandacht gevraagd voor laaggeletterdheid. Tijdens deze week biedt Bibliotheek West-Brabant leuke, gezamenlijke kookworkshops aan. Deelnemers worden uitgenodigd om met buren, een vriend of collega een werelds gerecht te maken. Gedurende de kookworkshop kunnen deelnemers de hulp inroepen van taalcursisten van de Bibliotheek West-Brabant om het gerecht klaar te maken.

Koken met anderstalige recepten

De recepten die worden gebruikt in de kookworkshops zijn deels in het Nederlands en deels in een andere taal gemaakt. De taalcursisten helpen met uitleggen wat je moet doen of welke ingrediënten er nodig zijn om het wereldse gerecht te maken. Zo vraagt men aandacht voor laaggeletterdheid. Want als je de taal niet spreekt kan het lastig zijn om een gerecht te bereiden.

De kookworkshops worden op verschillende plaatsen aangeboden en deelname is gratis. Deelnemers moeten zich wel van tevoren opgeven en aangeven met hoeveel personen ze willen deelnemen. Er zijn meer initiatieven tijdens de Week van Lezen en Schrijven bij Bibliotheek West-Brabant.

Activiteiten

Tijdens de Week van Lezen en Schrijven worden er nog meer activiteiten aangeboden. Zoals taalproeven, taaltheater en een taalwandeling. Klik op de knop hieronder om alle activiteiten te zien!

Bekijk alle activiteiten